Kategoria

Pozycjonowanie sklepu internetowego


Miłosz Spławski

Według raportu przygotowanego przez Business Insider, pozycjonowanie jest wiodącym kanałem pozyskiwania klientów w e-commerce. Oznacza to, że wysoka pozycja w Google oznacza szybki wzrost przychodów.

Pozycjonowaniem nazywa się ogół działań, których celem jest uzyskanie najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej w odpowiedzi na konkretną frazę wpisaną przez użytkownika.

Co wpływa na pozycję

Pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania ustala algorytm na podstawie takich czynników jak:

  • Występowanie słowa kluczowego w treści strony

  • Jakość opublikowanej treści (jej unikatowość, obecność multimediów, dopasowanie do wyszukiwania itp.)

  • Techniczna jakość witryny (wliczając w to dopasowanie jej do potrzeb urządzeń mobilnych oraz odpowiednie oznaczanie treści za pomocą nagłówków h1, h2 itp.)

  • Zastosowany tag „title” (tytuł strony) oraz odpowiednio zredagowany tag „description”

  • Jakość linków prowadzących na daną stronę (serwisy, z których pochodzą, ilość linków, czas ich powstania itp.)

Najważniejszym czynnikiem jest w tej chwili unikatowa treść wysokiej jakości, dlatego sklepy internetowe nie powinny oszczędzać na przygotowywaniu multimedialnych i dopracowanych opisów. Na rynku działa wielu wyspecjalizowanych copywriterów oraz agencji zajmujących się przygotowywaniem odpowiednich tekstów, filmów oraz fotografii produktowych.

Nie ma dróg na skróty

Sklep może budować swoją pozycję zgodnie z zasadami narzuconymi przez wyszukiwarkę (najczęściej Google), albo łamać je, aby szybciej osiągnąć rezultaty.

Łamanie zasad narzuconych przez Google wiąże się z konsekwencjami – za pierwszym razem jest to filtr (wypchnięcie z wyników wyszukiwania do momentu zaniechania nieuczciwych działań), później może być to także ban (czyli usunięcie z wyników wyszukiwania na stałe). Dlatego znacznie lepiej jest zaufać może i trwającemu dłużej, ale dającemu pewne i bezpieczne efekty uczciwych działań pozycjonujących.