Kategoria

Kurierzy w e-commerce – jakiego wybrać, jakie to ma znaczenie


Miłosz Spławski

Według raportu „E-commerce Polska 2016” przygotowanego przez firmę Gemius dostawa kurierem jest dla 79 proc. polskich klientów silną zachętą do zakupów przez internet. 

Często to kurier, który przyniesie towar jest wizytówką sklepu internetowego i odpowiada za ostateczne wrażenia z zakupów. Jakiego kuriera wybrać? Wiele zależy od asortymentu i grupy docelowej

Tani

W 25 proc. przypadków wysoka cena dostawy była powodem rezygnacji z zakupów w sklepie internetowym. Dla sklepów, które konkurują ceną lub sprzedają niedrogi asortyment, wybór taniej dostawy jest źródłem przewagi nad konkurencją.

Wysokiej jakości

Klienci kupujący towary luksusowe lub drogie, takie jak elektronika użytkowa, są skłonni zapłacić drożej za pewność, że ich sprzęt dotrze do nienaruszony.

Droższy kurier oferuje możliwość śledzenia przesyłki, skontaktowania się bezpośrednio z dostawcą oraz wybranie dogodnych godzin dostawy.

Dopasowany do towaru

W specyficznej sytuacji znajdują się sklepy handlujące towarami wielkogabarytowymi, takimi jak sprzęt AGD. Kurierzy muszą mieć odpowiednie pojazdy oraz możliwość wniesienia sprzętu do mieszkania klienta. Wyzwaniem jest też obsługa sklepów internetowych sprzedających, mrożonki czy produkty świeże, które wymagają chłodni. Niektóre towary (na przykład leki) mogą także wymagać osobnych pozwoleń do przewozu.

Podsumowanie

Usługi kuriera są w e-commerce absolutnie konieczne. Platforma Magento znacznie ułatwia proces „dogadywania się” z kurierami dzięki dedykowanym rozszerzeniom. Swoje wtyczki udostępniają zarówno międzynarodowi giganci (UPS, DHL), jak i lokalni gracze (Siódemka, Kurier Pocztowy). Użytkownicy Magento, niezależnie od asortymentu i przyjętej strategii, będą mogli swobodnie wybrać takiego kuriera, który pozwoli skutecznie walczyć o klienta i dostarczać towary.