Druga część cyklu postów o wdrożeniach sklepów internetowych na platformy mobilne. Poprzednio pisaliśmy o “RWD – korzyści dla Twojego sklepu internetowego.” Kolejny temat to “aplikacja mobilna – tylko dla dużych sklepów?“
Zalety systemu RWD.
Szerzej pisałem o tym w poprzednim wpisie, wskażę więc najważniejsze funkcjonalności, o których musisz wiedzieć przy zamawianiu sklepu w technologii Responsive Web Design.
W ostatnim czasie zanotowano większy udział użytkowników smartfonów i tabletów w odwiedzinach sklepów internetowych – otwiera to nowy kanał dystrybucji Twoich produktów. Witryna dla urządzeń mobilnych powinna być dostosowana do różnych szerokości ekranu, by Twoja oferta była dostępna dla nowej grupy klientów.
Umożliwienie zakupów bezpośrednio na smartfonach i tabletach czyni Twój sklep konkurencyjnym, daje nowe możliwości składania zamówień, które bezpośrednio przekładają się na konwersję sprzedaży. Maska RWD daje przewagę, Twój e-biznes staje się nowoczesny i wygodny dla użytkowników.
Mniej kodu oznacza szybszą indeksacje i wczytywanie strony, osiągając wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Wygląd Twojego sklepu jest teraz bardziej czytelny co ułatwia podjęcie decyzji zakupowych.
Różnice w sklepie RWD i o stałej szerokości
Technologia Responsive Web Design jest bardziej wymagająca niż strona statyczna, przy zamówieniu sklepu trzeba zwrócić uwagę na kilka szczegółów, które zmniejszą koszt wdrożenia.
Layout Twojej strony musi być możliwie najprostszy i oparty na blokach, by móc bez problemów manipulować układem graficznym przy różnych szerokościach ekranu.
Opisy produktów i kategorii są przygotowywane w specyficzny sposób. Po pierwsze koniec z tabelami. Mamy mnóstwo narzędzi do kreowania wyglądu, więc tabele zostawmy konkurencji, która jest w tyle. Nasi graficy i webmasterzy są na czasie i od początku zajmują się technologią RWD.
Media. Muszą być w odpowiednim rozmiarze, by dobrze wyglądały nie tylko na ekranie Twojego smartfona, ale taż na monitorze o rozdzielczości 4K.
Nie wolno stosować modułów nieprzystosowanych do technologi Responsive Web Design, na szczęście na platformie Magento takie nie występują, więc jakakolwiek funkcjonalność będzie działała zawsze.
Ogólnie wdrożenie platformy sprzedażowej w technologii RWD jest 2-3 razy droższe niż strony o stałej szerokości. Jednak jeżeli pomyślimy o tym, że w innym wypadku trzeba utrzymać dwie witryny (stacjonarną i mobilną), robić podwójne SEO i łapać się za głowę przy podwójnym linkowaniu, to warto zainwestować w lepszy wygląd i efekt marketingowy.
Jak zamówić sklep responsywny?
Nasi klienci często nie zdają sobie sprawy, że składają takie zamówienie. Dlaczego? Wszystkie sklepy, które tworzymy opieramy na technologii RWD. Klienci przychodzą z pomysłem na maskę swojego sklepu, a my zajmujemy się dopasowaniem do każdej rozdzielczości. Na platformie Magento wszystko dzieje się naturalnie, ponieważ jest przystosowana do technologii responsywnych.
Są również osoby, które posiadają już sklep, chcą go usprawnić i czerpać zyski z wejść użytkowników mobilnych. Takie zlecenie traktujemy jak postawienie sklepu od podstaw, na nowo projektujemy layout na bazie poprzedniego. Dajemy nowy wygląd i więcej możliwości.
Klienci są nieraz przywiązani do strony statycznej, ponieważ swój sklep oglądają tylko na dużym monitorze, dlatego uświadamiamy ich, że w technologii RWD mają swoją ulubioną stronę w pakiecie.
Postaw na nowoczesność i popraw wyniki sprzedaży ze sklepami Magento w technologii Responsive Web Design!

11.11.2017