Tak jak sklep stacjonarny potrzebuje lokalu, tak sklep internetowy potrzebuje hostingu – przestrzeni, którą później dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu (na przykład Magento) może zapełnić półkami i towarami.
Domena, pod którą funkcjonuje sklep internetowy jest jednocześnie jego nazwą oraz marką. Z punktu widzenia marketingowego ważniejsza jest więc domena, a z technologicznego – hosting. Jak skutecznie wybrać jedno i drugie?
Wybór domeny
Domena sklepu internetowego powinna spełniać kilka warunków, które bywają sprzeczne.
Unikalna – nowy sklep internetowy może albo kupić domenę (oczywiście za wyższą cenę) albo zarejestrować za symboliczną kwotę (często w pierwszym roku jest to 0 zł) własną, samodzielnie wymyśloną domenę.
Krótka – długi adres internetowy jest trudny do zapamiętania i wpisania na urządzeniach mobilnych. Nazwa może zarówno być krótka sama w sobie, jak i może być skrótowcem.
Zrozumiała – nazwa powinna być łatwa do wymówienia i zapamiętania. Nie powinno być też wątpliwości, jak należy ją zapisać.
Wybór hostingu
Sklep internetowy jest jedną z najbardziej wymagających typów witryn – znajduje się w nim dużo zdjęć oraz dziesiątki podstron z produktami. Serwis musi się także liczyć z dużą ilością odsłon oraz rosnącym ruchem. Dlatego już na etapie wyboru hostingu należy zwrócić uwagę na:
Niezawodność – nawet najlepszy sklep nie będzie w stanie sprzedawać, jeśli nie zadziała. Wielu dostawców udostępnia dane i statystyki dostępności serwisów. Warto się z nimi zapoznać.
Wsparcie – hosting dla sklepu internetowego to spore wyzwanie, dlatego warto sprawdzić, czy dostępna jest całodobowa infolinia, czy też jedynie pomoc przez email i forum.
Elastyczność – w sklepie internetowym zdarzają się duże fluktuacje ruchu, związane na przykład ze świętami. Warto sprawdzić, czy hosting przewiduje obsługę takich sytuacji.
Przy wyborze hostingu warto pamiętać, że mimo swoich zalet, Magento jest dość wymagającym oprogramowaniem, dlatego warto zapłacić za serwer o większej pamięci RAM i co najmniej 100 GB pamięci na multimedia.

11.11.2017