Największym kosztem w e-commerce jest logistyka. Pomimo ostrej konkurencji między kurierami, ceny potrafią być barierą zarówno dla klientów, jak i dla samych sklepów.
W szczególnie trudnej sytuacji są małe sklepy, które nie osiągają jeszcze skali działania, która pozwalałaby skutecznie negocjować ceny z kurierami lub Pocztą Polską. Tym samym już na starcie mogą tracić klientów z powodu zawyżonej ceny dostawy w porównaniu do konkurencyjnych sklepów.
W grupie siła
Jednym z rozwiązań tego problemu są usługi brokerów kurierskich, czyli firm, które pośredniczą między kurierami a sklepami internetowymi. Zbierają zamówienia od kilkuset sklepów online, dzięki czemu osiągają wolumeny wysyłek, które pozwalają im wynegocjować atrakcyjne rabaty u dostawców. Dzięki temu broker jest w stanie zaoferować znacznie atrakcyjniejsze warunki współpracy z kurierami niż pojedyncze sklepy byłyby w stanie uzyskać.
Sam broker utrzymuje się z prowizji od każdej wysyłki.
Inną zaletą korzystania z usług brokerów jest szeroki wybór dostawców. W interesie brokera jest dawanie sklepom i ich klientom możliwie największej ilości opcji dostawy do wyboru. Oznacza to, że w ramach współpracy z jednym podmiotem sklep może zaoferować swoim klientom kilka różnych form dostawy, różniących się, między innymi ceną. Tym samym zadowoleni będą zarówno klienci, który szukają najtańszego rozwiązania, jak i ci skłonni zapłacić więcej w zamian za usługę konkretnego kuriera.
Łatwa integracja
Zlecenie usług logistycznych brokerowi upraszcza także procedury księgowe. Pod koniec każdego miesiąca sklep otrzymuje jedną fakturę za usługi zamiast kilku dokumentów od różnych podmiotów.
Dostępni w Polsce brokerzy usług kurierskich dbają także, by sklepy internetowe mogły łatwo skorzystać z ich oferty. Zarówno furgonetka.pl jak i apaczka, najwięksi gracze na rynku, oferują integrację z popularnymi rozwiązaniami e-commerce, między innymi dedykowane rozszerzenia do Magento.

11.11.2017